Wat Adelanta's klanten zeggen
Een van de leuke aspecten aan mijn werk is dat klanten merken dat ze zo snel vooruitgang boeken. Hieronder vindt u een paar van hun spontane reacties achteraf.
‘Veel bewuster en doelgerichter’
“Mijn doel bij aanvang van de training was makkelijker en duidelijker te communiceren met mijn medewerkers én mijzelf te verbeteren in presenteren. We hebben in de training gewerkt aan het goed voorbereiden van een presentatie of een vergadering. Hoe geef je structuur aan een presentatie? Hoe sluit je het goed af? Daar ben ik nu veel bewuster mee bezig.
Ook over netwerkgesprekken heb ik veel geleerd, dat heeft mij doelgerichter gemaakt. Ik weet nu veel beter hoe ik duidelijk kan maken wat ik vind en wil én wat ik van mensen verwacht.
Ik merk nu dat men écht benieuwd is naar wat ik te zeggen heb en ik krijg er steeds meer lol in. Nu zie ik in hoe belangrijk het is duidelijk te zijn; niks is belangrijker voor een bedrijf dan goede communicatie!”
Piet Dobbe, algemeen directeur Dobbe Transport BV
‘Buiten jezelf kijken’
“Ik zag op tegen het presenteren voor grote groepen. Daarbij heb ik zeer goede hulp gehad van een onderneemster die bij een van de voorrondes in de zaal aanwezig was. Deze coach, Hanneke Enserink van Adelanta, was zo goed om mij zelf te benaderen na afloop van mijn eerste presentatie voor LEF. Het is zeer goed om ook buiten jezelf te kijken hoe je jezelf en je presentatie kunt verbeteren. Ik wist zelf ook dat er iets aan ontbrak.”
Caroline van den Bosch, eigenaar van Meal Company en winnaar van de starterswedstrijd LEF 2007, in een interview in de KvK Starterskrant, augustus 2007.
‘Geïnspireerd’
“Ja, ik was helemaal geïnspireerd. Ik heb gisteravond erg genoten en veel geleerd. Maar vooral, dat mijn kracht ligt in het enthousiaste, het persoonlijke.”
Thea van der Meer van Vrolijke Schilderijen, na het volgen van de workshop ‘Hoe presenteer ik mijn bedrijf?’
‘Enorme drive’
“Het was een zeer energieke en inspirerende avond, waar ik heel veel praktische zaken geleerd heb. Hanneke had een enorme drive en verspreidde veel enthousiasme. Ze kreeg het voor elkaar om alle vrouwen in groepjes keihard (maar toch gezellig!) aan het werk te zetten. We leerden om kort en bondig over ons bedrijf te vertellen en gaven elkaar feedback. Met welke woorden en zinnen wek je iemands enthousiasme en blijf je toch dicht bij jezelf? Wat straal je uit met je lichaamstaal? Wat kan er allemaal nog beter? Ik heb heel veel aan deze avond gehad en kon een aantal zaken direct in de praktijk brengen op alle kerstborrels, afgelopen december. En met succes!”
Maartje Schuurmans van Maartje Schuurmans Grafisch Ontwerpen, deelnemer aan een workshop ‘Hoe presenteer ik mijn bedrijf?’